Süütesüsteemi diagnoos
- Süütesüsteemi analüüs
- Sekundaarpinge mõõtmine
- Kõrgepingeahela diagnoos
Halb ühendus süütepooli ja süüteküünla vahel tekitab häireid mootori töös. Üleüldse halvenenud komponendid või häiritud voolu teekond kuni lõpp-punktini (küünla ühelt elektroodilt teisele) põhjustab kaose põlemiskambris… ja vahel mitte ainult.
Selleks, et illustreerida süütesüsteemi tööd ja ehk veidi aukartust tekitada, võta veidi aega ja loe allolev jutt läbi.
p.s Järgnev sisu võib vajada vanemlikku selgitust
STORY TIME:
Klient kaebab, et auto käib halvasti. Käib jah, täitsa halvasti käis, pöörded lainetasid , eriti hull oli külmalt ja sama hull ka soojalt.
Ei saanudki aru, milles asi kohe. Mõned mõõtmised hiljem selgus, et 29 aastat vanad küünlajuhtmed on omadega läbi, täitsa plastikud omadega, ostsilloskoobilt lugesin välja, et 50-100kv sekundaarahela pinge….TOHOH! Täitsa augud sees!, särakat sain ka asja kinnituseks. Selge pilt eksole!??
Sai siis vahetatud uute vastu, kas sellest oli kasu? “Kokkuvõttes ei olnud!”.. kohati käis paremini, aga mitte oluliselt, jah tõsi pingepiik jäi nüüd meeldivalt 10kv piiresse ja juhtmeid võis näppude vahel surakat kartmata mudida.
OKEI siis… jääbki nii?? “EI JÄÄ!!”
Siinkohal tuleb mõned päevad ja palju testimisi, teooriaid ja enesehaletsust edasi kerida ning lugeja säästmiseks see pikk jutt lühidalt kokku võtta:
kõrgepingejuhtmed, eriti 6. silindri oma, kus kõrgepinge säde oli korraliku augu sisse uuristatud (või siiski pigem välja juhtmest), leidis sealtsamast lähedalt pihusti nr 6 juhtmetesse tee. Ja kuna pihustite lülitamine toimub läbi aju siis sinna see ülepinge aja jooksul ja sobivate niiskete kapotialuste tingimuste tõttu oma tee ka leidis.
TULEMUS: Aju üksus, mis vastutas pihusti nr 6 sisselülitamise eest, esines palju häireid, kuni selleni, et koos selle pihusti sisselülitamisega kadus kogu süsteemi pihusti lülitussignaal umbes kolmeks-neljaks väntvõllipöördeks. Mõnikord ei tulnud üldse signaali, auto ei käivitunud. Sahh-Matt! Saigi selgeks, selle anomaalia põhjus.
Ahjaa, mis auto see oli siis: audi 80 quattro, vana hea 94a kuuepütine.
Et ei oleks taas niisama jutt siis pilti kah!
Selleks, et adekvaatselt hinnata süütesüsteemi tööd on vaja näha mida teeb vool juhtmete sees ning millise iseloomuga toimub nn “säde” küünla elektroodide vahel.
Süütesüsteemi analüüs aitab mootori süüteahela töös tuvastada vead, mida muidu palja silmaga ei pruugi näha. Kui bensiinimootor tõrgub, on hea mõte alustada süüteanalüüsist.
Airbag Diagnostika
Airbag süsteemi diagnostika. Kui armatuuris põleb kollane või punane tuli kirjaga SRS või AIRBAG siis näitab see
Mootoriketi kontroll
Mootoriketi kontroll, mootoriketi “venivuse” kontroll Pole midagi väga palju katastroofilisemat mootori jaoks, kui ootamatu mootoriketi purunemine või
Eelsüüteküünalde kontroll
Hõõgküünalde diagnostika, eelsüüteküünla kontroll Diiselmootor vajab eriti külmematel kraadidel kiireks käivituseks eelsüüteküünalde (hõõgküünalde) abi, kui eelsüüteküünlad ei
Generaatori Diagnostika
Generaatori diagnostika Generaator on kogu auto elektrisüsteemi süda. Kui generaatori töös esineb häireid, siis on seda tunda