Generaatori diagnostika
Generaator on kogu auto elektrisüsteemi süda. Kui generaatori töös esineb häireid, siis on seda tunda väiksemate või suuremate häiretena.
Ei ole harvad juhud, kus generaatori häired hävitavad ajapikku mõne juhtploki, juhtplokk küll asendatakse, kuid vigasele generaatorile ei osata tähelepanu pöörata ning kallis remondisaaga jätkub.
Vigasele generaatorile võivad viidata järgmised sümptomid:
- Aku tuli põleb, vilgub, hõõgub
- Vahel salongi tuled vilguvad, virvendavad kui auto käib, auto esituled virvendavad.
- Elektrisüsteemis laadimisepingega seotud vead
- Generaatorist tuleb kõrvalist heli
- Vahel auto puterdab, sureb välja
- Näidikud on “hulluks” läinud
Selleks, et teada saada, kas generaator on korras või mitte, on ainuke kõige õigem mõõtmise viis ostsilloskoobiga nn ripple e lainetuse jälgimine AC mõõtevahemikus. Üldiselt: normaalne lainetus võiks jääda alla 70mV olenevalt koormusest ja generaatori tüübist ning signaal peab olema ilma suuremate häireteta.
Ei piisa multimeetriga ainult laadimispinge mõõtmisest, sest ka suurte ja väga suurte häiretega töötav generaator võib välja anda nominaalpinge.
Allpool mõned näited ostsilloskoobiga mõõdetud generaatorite graafikutest.
Kui soovid generaatori diagnostikat oma autole siis mine kontaktlehele siin ning jäta teade.
Airbag Diagnostika
Airbag süsteemi diagnostika. Kui armatuuris põleb kollane või punane tuli kirjaga SRS või AIRBAG siis näitab see
Mootoriketi kontroll
Mootoriketi kontroll, mootoriketi “venivuse” kontroll Pole midagi väga palju katastroofilisemat mootori jaoks, kui ootamatu mootoriketi purunemine või
Eelsüüteküünalde kontroll
Hõõgküünalde diagnostika, eelsüüteküünla kontroll Diiselmootor vajab eriti külmematel kraadidel kiireks käivituseks eelsüüteküünalde (hõõgküünalde) abi, kui eelsüüteküünlad ei
Generaatori Diagnostika
Generaatori diagnostika Generaator on kogu auto elektrisüsteemi süda. Kui generaatori töös esineb häireid, siis on seda tunda